Remonto darbai

Aušinimo sistemos remontas

 

Ausinimo sistemos remontas NEOAUTO

Ausinimo sistemos remontas NEOAUTO

 

Aušinimo sistemos paskirtis – palaikyti optimalų automobilio variklio darbo temperatūrinį režimą.
Aušinimo sistema privalo:
1. palaikyti reikiamą variklio temperatūrą; nuvesti į aplinką šilumos perteklių;
2. apsaugoti nuo perkaitimo variklio cilindrų sieneles;
3. apsaugoti variklį nuo nekontroliuojamo savaiminio kuro mišinio užsidegimo;
Jei variklis nebūtų aušinamas, labai įkaistų alkūninio ir dujų skirstymo mechanizmų detalės, jos būtų blogiau tepamos, galimi mechaniniai detalių pažeidimai,ko pasekoje atsiranda rimti variklio gedimai.
Taip pat negerai variklį peraušinti, nes ant cilindrų sienelių imtų kondensuotis degalai, būtų blogiau paruošiamas kuro mišinys. Dėl to sumažėtų variklio galia ir padidėtų degalų sąnaudos.
Ataušintame variklyje padidėja tarpeliai mazgų sujungimuose, todėl detalės rečiau dyla Automobilių varikliai yra aušinami skysčiu arba oru. Skysčiu aušinamose sistemose cirkuliuojantis aušinimo skystis paima nuo įkaitusių variklio detalių šilumą ir pro radiatorių atiduoda ją į aplinką.
Uždarą priverstinę aušinimo skysčio sistemą sudaro sekančios dalys:
bloko ir cilindrų galvučių aušinimo ertmės, radiatorius, skysčio siurblys, termostatas,ventiliatorius, jungiamieji, vamzdžiai, šiluminio režimo reguliavimo ir temperatūros kontrolės, prietaisai.
Reikia nuolat stebėti, kad aušinimo skysčio temperatūra aušinimo sistemoje būtų 85 – 95°C, nepriklausomai nuo aplinkos temperatūros, variklio apkrovos ir jo sūkių dažnio. Aušinimo sistemos techninio aptarnavimo metu patikrinama ventiliatoriaus pavaros diržai, išvalomas radiatoriaus paviršius, patikrinami skysčio šiluminio režimo reguliavimo ir temperatūros kontrolės prietaisai, aušinimo skysčio užšalimo temperatūra ir kitos skysčio savybės.Vizualiai patikrinama,ar nėra jo prasisunkimo vietų, periodiškai keičiamas aušinimo skystis.
Prižiūrima automobilio aušinimo sistema be gedimų tarnaus efektyviai ir ilgai.

Termostato gedimas NEOAUTO

Termostato gedimas NEOAUTO

Termostatas

Kaip atpažinti kada termostatą reikia keisti?
Dažnai nutinka taip, kad aušinimo sistemoje esantys termostatai sugenda. Kaip pastebėti kad sugedo termostatas? Visų pirma – pakinta automobilio darbinė temperatūra, ji dažniausiai gali pakisti dviem būdais, pirmasis tai toks kai temperatūra niekada nepasiekia darbinės temperatūros ribos ir automobilio variklis tarsi iš pažiūros yra visuomet šaltas. Antrasis variantas kai sugenda termostatas, variklis pradeda kaisti ir jis gali perkaisti. Pirmuoju atveju Jūs rizikuojate netvarkingu automobilio darbu, prastesne trauka ir dinamika bei padidėjusiomis kuro sąnaudomis. Jei vis tik termostatas sugedo ir užstrigo užsidariusioje padėtyje ir neatsidaro arba nepilnai atsidaro – variklis pradeda kaisti. Tokiu atveju reikia kuo skubiau susitvarkyti šią problemą nes perkaitintas variklis stipriai sugadinimas ir remontas kainuoja brangiai ir gali trukti net ne vieną dieną.
Norint patikinti termostatą jau jį išėmus, papildomų įrankių ar medžiagų nereikia, pakanka karšto vandens, beveik verdančio, ką galima padaryti namų salygomis labai nesunkiai į puoduką įpylus vandens ir į karštą vandenį įdėjus termostatą. Vandenyje jis turėtų atsidaryti, o ištraukus ir vėstant pilnai užsidaryti.
Termostato paskirtis yra reguliuoti variklio temperatūra. Visų pirma, pirmosiomis minutėmis termostatas būna užsidaręs, taip jis blokuoja aušinimo skysčio tekėjima per radiatorių, ir taip variklis greičiau pasiekia darbinę temperatūra. Vandens pompa tokiu atveju kol termostatas uždarytas aušinimo skysti varinėja tik tarp variklio ir tarp automobilio salono pečiuko. Pašilus ir pasiekus tam tikrą temperatūra, termostatas atidaro didyjį aušinimo ratą ir aušinimo skystis pradeda aušintis automobilio radiatoriaus dėka, taip neleisdamas automobilio varikliui toliau kaisti ir išlaikyti darbinę temperatūrą.
Termostato keitimas
Termostato pakeitimas ne visuomet yra toks paprastas kaip norėtųsi. Dažniausiai termostatas randasi automobilio gale, arčiau priekinio stiklo. Dažnu atveju reikia nuardyti ir oro paėmimo sistemą, dujų reduktorius, be abejonės reikia išleisti aušinimo skystį ir pakeitus termostatą pakeisti ir aušinimo skysti nauju. Žemiau demonstruojame video medžiagą kaip buvo keičiamas termostatas, peržvelgus šį video susidarys bent pirmasis įspūdis kaip atrodys termostatas ir kaip galima jį pakeisti. Norint jį rasti, paprastai reikėtų sekti šlangomis kurios eina iš radiatoriaus ir vienos jos gale bus tarsi kapsulė kurios viduje ir bus termostatas.

Ausinimo slangos keitimas www.neoauto.lt

Ausinimo slangos keitimas www.neoauto.lt

Jungiamosios aušinimo sistemos dalys yra guminės žarnos ir metaliniai vamzdeliai.
Dažniausiai pasitaikantys aušinimo sistemos žarnų gedimai:
1. Sutrūkinėjusi aušinimo žarna dėl ilgalaikės eksploatacijos,
2. Trūkusi aušinimo žarna dėl didelio slėgio aušinimo sistemoje;(nuoroda į Variklio galvutės remontas)
3. Praradusi formą ir savybes žarna dėl nekokybiško aušinimo skysčio;
4. Pastebimi žarnos įtrūkimai savaržos spaudimo vietoje.

Pakabos remontas

PicturebendrasSSSŠiuolaikinio automobilio pakaba – tai sudėtingas įrenginys, kurį sudaro dešimtys detalių ir mazgų. Daugelyje automobilių pakabos detalių veikimą kontroliuoja ir valdo kompiuteris, kuris fiksuoja daviklių parodymus ir judėjimo eigoje keičia automobilio važiavimo charakteristikas.

Pakabos paskirtis – tampriai sujungti ratus su automobilio rėmu arba laikančiuoju kėbulu.

Pagrindinis automobilio pakabos uždavinys – stiprius kelio smūgius, perduodamus ratams, kartu su virpesių amortizatoriumi, paversti nežymiais automobilio kėbulo virpesiais.

Pakabą sudaro tamprieji elementai (lingės, spyruoklės, torsionai), jungiantys rėmą su tiltu (ratu) ir amortizatoriai, rutuliniai šarnyrai, svirtys, vairo trauklės, atramos, stabilizatoriai bei ratų guoliai.

vaziuokleAutomobilio pakaba yra labiausiai pažeidžiama automobilio konstrukcijos dalis. Kelio nelygumų sukelti smūgiai pažeidžia jungiamuosius pakabos elementus, veikiančios didelės apkrovos trumpina elastingų elementų eksploatacinį laiką. Nuo pakabos detalių būklės priklauso automobilio eksploatacijos saugumas ir vairavimo komfortas. Rekomenduojama kas 10-15 tūkstančių kilometrų atlikti automobilio  pakabos diagnostiką.

Vadovaujantis automobilių gamintojų rekomendacijomis, periodiškai būtina atlikti pakabos priežiūros darbus.

Prižiūrima automobilio pakaba  be gedimų tarnaus efektyviai ir ilgai. Mūsų autoserviso meistrai profesionaliai įvertins Kliento automobilio pakabos būklę ir pateiks optimalius remonto pasiūlymus.

Ratų suvedimas

Ratu-suvedimasRatu suvedimas yra svarbus faktorius eksploatuojant automobilį. Automobilio eksploatacijos metu dėvisi pakabos detalės, važiuojant vairuotojai neišvengia ratais smūgių į duobes, ko pasekoje pasikeitus ratų geometrijos parametrams  juntamas  automobilio vairavimo diskomfortas “traukia” automobilį į dešinę arba kairę puses. Tikslus RATŲ SUVEDIMAS užtikrina saugų ir stabilų automobilio valdymą ir apsaugo nuo greito padangų susidėvėjimo.

Pastebėjus bet kokius pakabos laisvumo požymius patariame kreiptis į autoservisą. Profesionalūs automechanikai greitai nustatys gedimus ir pasiūlys protingus sprendimo būdus.

Ratų geometrijos tikrinimo reguliavimo darbai atliekami:

  • Periodiškai kas 10-15 tūkst .kilometrų.
  • Atlikus pakabos remonto darbus( vairo traukių,antgalių ,amortizatoriu,svirčių ir sailentblokų keitimo, vairo kolonėlių remonto ir tt.)
  • Pajutus automobilio plaukiojimą kelyje;
  • Pastebėjus netolygų padangų protektoriaus dilimą;
  • Pastebėjus sunkiai grįžtantį vairą į pradinę padėtį ;
  • Po kėbulo remonto;
  • Po smūgio į duobę  ar kitą kliūtį (ypač vairo ratui stovint ne horizontalioje padėtyje),

Laiku ir periodiškai atliekant ratų geometrijos reguliavimą automobilių vairuotojai pajunta didelę naudą:

  • Sumažėja degalų sąnaudos( 7-10%);
  • Padidėja padangų eklsploatacijos laikas, mažiau dyla važiuoklės dalys.
  • Stabilus, lengvai valdomas automobilis.

Amortizatorių ir spyruoklių keitimas

Amortizatorių paskirtis – slopinti vertikalius judėjimus, sukeltus važiuojant automobiliu nelygiu paviršiumi. Amortizatoriai atlieka virpesių slopinimo funkcijas. Pirmiausiai – jie absorbuoja didesnius nelygumus taip, kad smūgis nėra perduodamas automobilio važiuoklei, antra – suteikia pakabai stabilumo ir neleidžia, kad automobilio kėbulo virpesiai didėtų ir ilgai truktų virpėjimas.

Amortizuojamų ir neamortizuojamų masių svyravimai turi neigiamos įtakos važiavimo komfortui ir saugumui.

aMORTIKSpyruoklė sudaro sąlygas rato judėjimui, leidžia kelio nelygumų energiją transformuoti į spyruoklių energiją, kurią sugeria amortizatoriai.  Dažniausiai automobiliuose naudojamos suspaudžiamosios cilindrinės spyruoklės. Jos gaminamos įkaitintą plieninę vielą vyniojant ant strypo, paskui kietinama ir atleidžiama.

aMORTIZATORIAISvarbiausias kietos spyruoklės trūkumas – didelis automobilio svyravimo dažnis esant mažam kroviniui. Be to, dauguma nedidelių kelio nelygumų būtų tiesiogiai perduodami į konstrukciją ir priimami kaip stiprūs smūgiai. Minkštų spyruoklių trūkumas tas, kad automobilis tampa nestabilus, ypač posūkiuose. Todėl automobilių gamintojai stengiasi parinkti tarpinį spyruoklių variantą, t. y. kad automobilis būtų patogus, išliktų stabilus važiuojant posūkiuose ir per didelius nelygumus.Cilindrinės spyruoklės pasižymi kietumo charakteristika.

SpyruoklPakabos sistemoje spyruoklės ir amortizatoriai užtikrina padangų sukibimą su kelio dangos paviršiumi, leidžia saugiai valdyti transporto priemonę. Dėl laipsniško metalo nuovargio ir korozijos spyruoklės susidėvi. Dėl susilpnėjusių pakabos spyruoklių gali sumažėti automobilio kėbulo atstumas nuo kelio dangos. Susidėvėjusios spyruoklės gali trūkti ir sukelti pavojų transporto priemonės naudotojui. Sugedę amortizatoriai tiesiogiai kenkia  kitiems automobilio pakabos elementams –  tai yra vairo trauklėms, antgaliams šarnyrams, svirtims, gumimėms įvorėms, atraminiams guoliams ir kitoms dalims. Tokiais atvejais automobilio eksploatacija ypatingai pavojinga.

Spyruokl1Amortizatorių ir spyruoklių parinkimas bei keitimas turi atitikti automobilių gamintojų keliamus konstrukcinius ir montavimo saugumo reikalavimus reikalavimus.

Vadovaudamiesi automobilių gamintojų rekomendacijomis ir turėdami  visus reikalingus darbui įrankius, greitai ir profesionaliai Klientų automobiliams pakeičiame amortizatorius ir spyruokles.

Stebulės guolio keitimas

Kiekvienam skirtingo gamintojo modeliui naudojami skirtingo dydžio, svorio ir skersmens guoliai. Senesniuose modeliuose guoliai yra slegiami arba veržiami, o naujesnių automobilių susidėvėjusius guolius tenka keisti su visu stebulės komplektu.
Guolio-keitimasRato guoliai – tarsi atrama pusašio lankstui, bet daugiau – atrama ratui, nes lankstu sukimas perduodamas ratui. Jie užtikrina, kad ratas nejudės, suksis taip, kaip reikia. Guoliai, jeigu lankstas tinkamai priveržtas, tvirtai jį laiko, neleidžia atsirasti laisvumui. Tuo pat metu guoliai užtikrina, kad ratas suksis su mažiausiu galimu pasipriešinimu ir automobilis laisvai riedės. Guolio gyvavimo laikas priklauso ir nuo automobilio eksploatacijos ypatumų, ir nuo rato montavimo kokybės: netinkamai priveržtas ratas ne tik „suės“ granatą, bet ir išmals guolį. Tad surenkant pusašius ar su jais susijusias detales, būtina įsikinti, kad ratai, kurie yra ganėtinai sunkūs ir nuolat sukasi, tvirtai, be laisvumo, stovi savo vietose.

GuolisGuoliai veikia vienodai – vidinė jų dalis sukasi kartu su lankstu, o išorinė tvirtai remiasi į stebulę ir neleidžia guolio korpusui judėti.

Apie guolio tarnavimo laiko pabaigą praneša standartiniai ir aiškiai juntami požymiai – specifinis guolio kaukimas ir rato klibėjimas. Jeigu ratams sukantis pasigirsta netylantis gaudimas ir važiuojant bei sukiojant vairą garsas keičiasi, galima įtarti, kad guolį teks keisti. Tokiu atveju reiktų pakelti automobilį ir ratą pasukti ranka – jeigu gaudimas girdisi, guolis savo atitarnavo.

Svirčių sailentblokų keitimas

Šiuolaikinio automobilio pakaba – tai sudėtingas įrenginys, kurį sudaro dešimtys detalių ir mazgų. Daugelyje automobilių pakabos detalių veikimą kontroliuoja ir valdo kompiuteris, kuris fiksuoja daviklių parodymus ir judėjimo eigoje keičia automobilio važiavimo charakteristikas.

PicturebendrasSSSPakabos paskirtis – tampriai sujungti ratus su automobilio rėmu arba laikančiuoju kėbulu.

Pagrindinis automobilio pakabos uždavinys – stiprius kelio smūgius, perduodamus ratams, kartu su virpesių amortizatoriumi, paversti nežymiais automobilio kėbulo virpesiais.

Pakabą sudaro tamprieji elementai (lingės, spyruoklės, torsionai), jungiantys rėmą su tiltu (ratu) ir amortizatoriai, rutuliniai šarnyrai, svirtys, vairo trauklės, atramos, stabilizatoriai bei ratų guoliai.

vaziuokleAutomobilio pakaba yra labiausiai pažeidžiama automobilio konstrukcijos dalis. Kelio nelygumų sukelti smūgiai pažeidžia jungiamuosius pakabos elementus, veikiančios didelės apkrovos trumpina elastingų elementų eksploatacinį laiką. Nuo pakabos detalių būklės priklauso automobilio eksploatacijos saugumas ir vairavimo komfortas. Rekomenduojama kas 10-15 tūkstančių kilometrų atlikti automobilio  pakabos diagnostiką.

Vadovaujantis automobilių gamintojų rekomendacijomis, periodiškai būtina atlikti pakabos priežiūros darbus.

Prižiūrima automobilio pakaba  be gedimų tarnaus efektyviai ir ilgai. Mūsų autoserviso meistrai profesionaliai įvertins Kliento automobilio pakabos būklę ir pateiks optimalius remonto pasiūlymus.

Svirties keitimas

 

SVIRTIS

 

Svirtys yra konstrukciniai pakabos elementai, atliekantys svyravimo judesius ir kreipiantys automobilio ratus. Pagal konstrukciją svirtys skirstomos į paprastąsias ir trikampes.
Pagal įrengimo automobilyje padėtį jos gali būti skersinės, išilginės arba nepriklausomosios. Paprastosios svirtys turi du atramos taškus ir juda važiavimo plokštumoje. Prie kėbulo ir statramsčio svirtys įrengiamos taip, kad galėtų judėti. Svirtys ir jų atraminės dalys turi atitikti tokius reikalavimus:
1. Užtikrinti lengvą judėjimą;
2. Atraminės dalys turėti nedidelį elastingumą,
3. Švelniai ir patikimai perduoti svyravimo jėga į kėbulą;
4. Izoliuoti triukšmą;
5. Nereikalauti techninės priežiūros.

Duslintuvo remontas

Duslintuvo remontas NEOAUTO autoservisas

Duslintuvo remontas NEOAUTO autoservisas

NEOAUTO autoservisas atlieka duslintuvų remontą
Virina duslintuvus, keičia gofras, duslintuvų tarpines, duslintuvų sandarinimo žiedus bei duslintuvų bakelius.
Duslintuvų remontas atliekamas atsižvelgus į Jūsų išmetamosios sistemos būklę
Įvertinę Jūsų automobilio išmetamosios sistemos būklę, patarsime kokį sprendimą reikėtų priimti:
duslintuvų remontas, virinimas (jei pažeidimas nestiprus);
atskirų išmetamosios dujų sistemos detalių keitimas (esant didesniam pažeidimui ar Jūsų pageidavimui);
pilnas išmetamosios dujų sistemos keitimas.
Duslintuvų remontas mūsų autoservisuose vykdomas pagal kiekvieno gamintojo nustatytus reikalavimus, skirtus dujų išmetimo sistemai.
Dažniausiai pasitaikantys gedimai, kada atliekamas duslintuvų remontas
Netvarkinga automobilio išmetimo sistema gali sukelti nemažai rūpesčių.
1.Surūdijęs automoblio duslintuvas ne tik skleidžia nemalonų garsą, bet ir gali pakenkti Jūsų sveikatai.
2.Salone gali būti jaučiamas išmetamųjų dujų kvapas, kuris sukelia galvos skausmą ir kenkia kvėpavimo sistemai.
3.Dujų išmetimo sistema gali būti pažeista dėl įvairiausių priežasčių. Beveik visas tokio pobūdžio problemas galima suskirstyti į šias grupes:
Rūdys – tai dėl dregmės, druskų ir laiko susidariusios korozinės ertmės. Duslintuvų remontas atliekamas suvirinant, o esant didesniems pažeidimams – pakeičiant pažeistas detales.
Vibracija ir netinkamas naudojimas. Duslintuvų remontas ar keitimas atliekamas dėl susidėvėjusių detalių, tokių kaip lanksčioji mova, kuri yra viena iš silpniausių išmetamosios sistemos dalių.
Duslintuvo virinimas – tik laikinas sprendimas
Mažai pažeistas duslintuvo dalis kartais pakanka tik suvirinti, tačiau jei duslintuvo būklė yra įvertinama labai prastai, jo virinimas yra tik laikinas sprendimas. Tokiu atveju rekomenduojamas duslintuvo keitimas.

Dėl remonto paslaugų skambinkite :
Šiauliuose +37062083611
Mažeikiuose +37061009383

Variklio remontas

 

Automobilių varikliai yra dviejų tipų – tai benzininiai ir dyzeliniai. Variklio remonto dažniau reikalauja automobiliai varomi dyzeliu, o benzininių variklių mašinos yra patvaresnės. Nuolatinė tiek dyzelinių, tiek benzininių automobilių variklių priežiūra yra būtina.

Variklio ilgaamžiškumas priklauso nuo daugelio priežasčių. Dulkės užkemša filtrus, o kartais per nesandarumus patekusios į cilindrus labai didina dilimą. Degaluose esantys nešvarumai ir mikrodalelės taip pat užkemša filtrus variklio remontas tampa būtinu. Filtrui nustojus tinkamai valyti degalus arba alyvas, nešvarumai patenka į variklį ir mažina resursą. Didelės reikšmės variklio ilgaamžiškumui turi eksploatacijos sąlygos, variklių remontas reikalingas dažniau, kai dažni variklio darbo režimų pasikeitimai, dažnas įsibėgėjimas ir stabdymas. Įprasta, kad variklis, ilgą laiką dirbantis nuolatiniais režimais, tarnauja daug ilgiau. Reikia atsižvelgti ir į klimato sąlygas, kuriomis eksploatuojamas automobilis. Šalto variklio paleidimas esant neigiamajai temperatūrai prilygsta keletui šimtų kilometrų ridai.

2001 CorvetteLabai didelės reikšmės variklio ilgaamžiškumui turi kvalifikuota ir laiku atlikta techninė priežiūra bei variklio remontas. Teisingas filtrų ir alyvų parinkimas, jų keitimas laiku labai svarbus eksploatuojant variklį. Klaidos šioje srityje gali sumažinti variklio tarnavimo laiką daug kartų. Netinkamos variklio alyvos naudojimas važiuojant automobiliu keletą tūkstančių kilometrų stipriai išdildo alkūninį veleną ir dujų skirstamojo veleno slydimo guolius. Tinkamos alyvos parinkimas ypač svarbus didelių sūkių varikliams su turbopripūtimu. Turbina yra nepaprastai jautrus mazgas, kuriam tepimo sutrikimai turi didelės reikšmės.

Aušinimo sistemos nehermetiškumas, termostato, ventiliatoriaus gedimai keičia variklio šiluminį režimą. Variklis gali būti perkaitinamas. Tokio perkaitinimo pasekmė – cilindrų bloko ir galvutės tarpinės sandarumo pažeidimai. Dėl pažeidimų aušinamieji skysčiai gali patekti į tepimo sistemą, todėl alkūninis švaistiklio mechanizmas gali būti nepataisomai sugadintas.

Visi varikliai turi tam tikrą techniškai nustatytą resursą, kuris dažniausiai išreiškiamas nuvažiuotu kilometrų skaičiumi. Per visą variklio eksploatavimo laiką vyksta natūralus dilimas, kurio išvengti neįmanoma. Šiuo metu gaminamiems varikliams, atsižvelgiant į paskirtį ir eksploatavimo režimą, resursas būna 500 000 ir daugiau tūkstančių kilometrų. Varikliai, atidirbę nustatytą laiką, reikalauja variklio remonto ir dažniausiai daugiau naudoja degalų ir tepimo alyvos, padidėja kenksmingųjų medžiagų kiekis išmetamosiose dujose, triukšmas. Tokį variklį sunkiau paleisti, eksploatuojant didėja išlaidos.

DSC_0395Ekonominiai (alyvos sunaudojimo padidėjimas) ir ekologijos (išmetamosiose dujose esančių kenksmingųjų medžiagų kiekis) reikalavimai nulemia, kad padidėjus alyvos sąnaudoms daugiau kaip 1–1,5 litro tūkstančiui kilometrų, variklis jau yra pasiekęs ribą, kai būtina jį pakeisti arba remontuoti. Retai eksploatuojamiems ir dirbantiems režimu, kai automobilis dažnai paleidžiamas ir išjungiamas (dažniausiai miesto režimas), šios normos gali būti truputį didesnės, tačiau tokie varikliai dirba daug sunkesnėmis sąlygomis, kas gerokai mažina jų resursą, taip pat intervalus tarp techninių priežiūrų ir remontų. Varikliai dažniausiai genda dėl eksploatacijos, kai atskiros jų dalys veikiamos didesnių negu leistina jėgų arba temperatūrų. Kad būtų teisingai nustatytas gedimas, būtina išmanyti apie variklio darbą esant tam tikriems jo sutrikimams.

Tepalo ir tepalo filtro keitimas

Tepalų keitimas –  tai vienas iš reguliarių dalykų, kuriuos reikia atlikti naudojant automobilį. Tiek pats tepalas, tiek tepalo filtras, oro ir salono filtrai – tai detalės kurias, reikia pakeisti kiekvienam automobiliui, nepaisant kokia jo markė ar modelis, todėl tepalu keitimas būtinas.

tepalasAutomobilio variklyje dažniausiai telpa nuo 4 iki 6 litrų alyvos.

KADA REIKIA KEISTI VARIKLIO TEPALUS?

Variklio tepalai yra keičiami reguliariai, priklausomai nuo to kokiame klimate yra naudojamas ir eksploatuojamas automobilis bei kokios markės, klasės ir kokybės yra pilami variklio tepalai. Dažniausiai automobilio tepalus keisti reikia  nuvažiavus 10 000 tūkstančių kilometrų arba jeigu važinėjate ne daug – bent kartą per metus. Sintetinius variklio tepalus  keisti reikia kas 15 000 – 30000 tūkstančių kilometrų. Servise profesionalūs meistrai Jums parinks tinkamiausius tepalus pagal gamintojo rekomendacijas konkrečiam automobiliui.

KAIP ŽINOTI, KAD TEPALUS JAU REIKIA KEISTI?

Dažnai nutinka taip, kad nusipirkus automobilį pirkėjai svarsto, reikia ar nereikia keisti variklio tepalą. Atsakymas yra paprastas: jeigu nesate tikri, kad senasis šeimininkas juos pakeitė, padarykite tai patys. Nesistenkite spręsti pagal tepalo spalvą, ji gali jus suklaidinti. Yra labai aukštos kokybės tepalų, kurių spalva tamsi, nes juose naudojami specialūs priedai. Šviesi tepalo spalva kartais gali byloti apie prastą jo kokybę ir blogas tepimo savybes.

AR GALIMA MAIŠYTI VARIKLYJE AR PAVARŲ DĖŽĖJE ESANČIĄ SINTETINĘ ALYVĄ SU PUSIAU SINTETINE ARBA MINERALINE? O AR GALIMA MAIŠYTI SKIRTINGŲ GAMINTOJŲ PANAŠIOS SPECIFIKACIJOS ALYVĄ? JEI TAIP, KOKIU SANTYKIU?

Jeigu aplinkybės verčia, tai daryti galima. Svarbu, kad maišomos alyvos būtų tos pačios paskirties ir jų charakteristika nebūtų žemesnė nei rekomenduoja variklio ar pavarų dėžės gamintojas. Maišymas ir maišymo santykis yra išspręstas charakteristikų atitikimo sąlygose. Neužmirškite, kad žemesnės kokybės alyva sumažina ir bendrą mišinio kokybės lygį. Norime atkreipti dėmesį, kad pasitaiko, nors ir labai retai, kai transmisijoms gaminama sintetinė alyva yra iš polialkileno glikolio (PAG) bazinės alyvos. Ši bazinė alyva priklauso sintetinėms V grupės bazinėms alyvoms, be to nesimaišo su jokiomis kitomis bazinėmis alyvomis, todėl visada būkite įsitikinę, kad maišomų alyvų charakteristikos yra suderintos, arba pasikonsultuokite su specialistais.

AR BENZININIAMS VARIKLIAMS TINKA DYZELINIŲ VARIKLIŲ ALYVA IR ATVIRKŠČIAI? JEI NE, KODĖL?

Kalbant apie lengvuosius automobilius, atsakymas yra aiškus – taip, tinka. Jau nuo 2004 metų reikalavimai griežtai sujungė prieš tai buvusias atskiras, benzininių ir dyzelinių variklių alyvų charakteristikas. Taigi šiandien visos lengvųjų automobilių alyvos, atitinkančios reikalavimus, privalo būti „universalios“.

AR BŪTINA KEISTI, JEIGU REGULIARIAI ĮPILAMA NAUJOS ALYVOS?

Visų pirma, reikia tiksliai žinoti variklio gamintojo rekomendacijas dėl minimalaus alyvos kokybės lygio ir jį atitinkančio maksimalaus alyvos naudojimo laiko. Visada įvertinkite variklio sistemų techninę būklę, savo vairavimo stilių, aplinkos sąlygas, nes tai gali trumpinti, bet nepailginti, alyvos naudojimo laiko. Kaip pagalba vairuotojams į daugumą naujesnių automobilių gali būti įdiegtos įvairios TEPALŲ KEITIMO priminimo sistemos. Be abejo, kad tepalus keisti būtina nustatytu laiku, net ir nuolat ją papildant nauja. Su išleidžiama alyva iš variklio tepimo sistemos pasišalina įvairūs teršalai, suodžiai, rūgštys ir kitos kenksmingos medžiagos, o per didelė jų koncentracija daro labai didelę įtaką alyvos ilgaamžiškumui ir tepimo kokybei bei sukelia negrįžtamus procesus variklio komponentų paviršiuje. Be to, būtina neužmiršti laiku pakeisti alyvos, oro ir degalų filtravimo elementų.

PAKEITUS ALYVĄ JI IŠ KARTO PAJUODAVO. AR TAI NORMALU IR KODĖL TAIP ATSITIKO?

Jeigu tepalai buvo pakeisti – normalu, ypač jeigu variklis yra dyzelinis. Gerai suderintoje alyvoje turi būti priedų, kurių funkcijos yra plauti, skaidyti ir išlaikyti į alyvą patenkančius dispersinio pavidalo teršalus. Jeigu jie šias funkcijas atlieka tinkamai – alyva pajuoduoja. Šie plovimo ir skaidymo priedai šiuolaikinėse variklių alyvose sudaro didžiąją visų priedų dalį. Vien tik alyvos spalva nėra jos kokybės įvertinimo rodiklis

TEPIMO SISTEMOS SANDARA

Tepimo sistemą sudaro karterio dugninė, alyvos siurblys, filtras, slėgio reguliavimo vožtuvai, aušinimo radiatorius, karterio vėdinimo sistema, kontrolės ir signaliniai prietaisai. Varikliui pradėjus veikti, alyva iš karterio siurblio tiekiama į alyvos filtrą ir išvalyta cilindrų bloke ir galvutėje esančiais kanalais – į tepimo taškus. Atgal į karterį alyva suteka per tam skirtas ertmes. Cilindrų sienelių tepimui pagerinti dažnai įrengiami papildomi tepimo taškai. Jie būna švaistiklyje arba variklio bloko atskiroje magistralėje.

VARIKLIO VEIKIMAS ESANT NEPAKANKAMAM TEPIMUI

Lubrita_How The Lubrication System Works In An EngineEksploatuojant automobilį, jo gedimai dėl nepakankamo tepimo vieni iš dažniausių. Kai tepalų keitimas neatliekamas sutrinka tepimas, pirmiausia pradeda kaisti slydimo guoliai ir juose po kelių sekundžių pradeda plyšinėti alyvos plėvelė. Suardomas slydimo guolių frikcinis sluoksnis. Toliau procesas gali vykti dvejopai, atsižvelgiant į variklio sūkius. Jeigu sūkiai dideli, pirmiausia prasisuka švaistiklio kakliukų įdėklai. Esant maž­iems sūkiams variklis gali užsikirsti (sustoti). Šioje situacijoje tai vienas iš palankiausių variantų, nes alkūninis velenas ir švaistikliai dar nebuvo sugadinti. Bandymai dar kartą užvesti šitaip užsikirtusį variklį tik pablogina situaciją. Varikliui, nors nesklinda jokių pašalinių garsų, liko tik keletas minučių darbo, o būsimas remontas bus brangus.

Šis gedimas dažniau būdingas naujesniems varikliams, kai tarpai tarp besitrinančių dalių yra minimaliausi. Ploni švaistiklių įdėklai labai greitai įkaista lizduose, prasisuka, o tai rečiau atsitinka automobiliams, kurių storesni pagrindiniai įdėklai. Prasisukus įdėklams, ant alkūninio veleno   kakliukų   prikepa   įdėklų   paviršiaus   medžiaga.   Dažnai   senesniuose varikliuose, prieš prasisukant įdėklams, girdėti būdingi garsai (kalenimas). Padidėję slydimo guolių tarpai leidžia varikliui dirbti ilgiau. Labiau pažeidžiami stūmokliai, žiedai ir cilindrų darbiniai paviršiai.

Variklio galvutės remontas

Ypač  dažnas automobilių variklių gedimas yra  variklio  galvutės defektas.

Variklio galvutės defektai atsiranda dėl keleto priežasčių:

360_twin_cylinder_head_2057_150x100_300Variklo eksploatacija su nepakankamu aušinimo skysčio kiekiu;
Sutrikusi  variklio aušinimo sistema dėl įvairių mechaninių  gedimų;
Ilgai nekeičiamas (arba nekokybiškas) aušinimo skystis išskiria nuosėdas, kurios užkiša aušinimo sistemą;
Sugedę temperatūrinai davikliai prietaisų skydelyje, ko pasekoje vairuotojas nepastebi padidėjusios temperatūros aušinimo sistemoje;
Stipriai užkaitus varikliui aušinimo sistema staigiai papildoma  nauju “šaltu”, palyginus su variklio temperatūra, skysčiu;
Pradega  perspausti dujų įsiurbimo arba išmetimo vožtuvai;
Nutrūkus paskirtymo diržui sulankstomi vožtuvai;

Perkaitinus variklį galvutė, deformuojasi (susikreivina) arba įtrūksta. Paminėsim keletą požymių, pagal kuriuos galima įtarti variklio galvutės gedimą:

aušinimo skysčio išpūtimas į plėtimosi bakelį;
dėl didelio slėgio labai standžios (kietos) aušinimo sistemos žarnos;
esant užvestam varikliui intensyvus burbuliavimas plėtimosi bakelyje;
aušinimo sistemos temperatūros svyravimas;
esant įkaitusiam varikliui silpnas salono šildymas;
tepalo lygio karteryje padidėjimas, pastebimos baltai rudos putos ant tepalo matuoklio arba įpylimo kamščio;
pastebimos papildomos tepalo priemaišos išsiplėtimo bakelyje;
nestabilus variklio darbas;
automobilio išmetamų dujų sudėtyje padidėjęs CO2 kiekis,

Vožtuvų dangtelio tarpinės keitimas

Visų automobilių varikliuose yra  įvairių tarpinių. Tai vožtuvo dangtelio (dangtelių), įsiurbimo ir išmetimo kolektorių, variklio galvutės, karterio, priekinio ir galinio alkūninio veleno riebokšlių korpuso,aušinimo sistemos siurblio ir t.t tarpinės.

imagesEksploatacijos metu dėl įvairių fizinių ir cheminių veiksnių per tam tikrą laiką jos praranda savo savybes ir neatlieka funkcijų-praleidžia tepalą, aušinimo skystį, išmetamąsias dujas. Atsiradus tokioms problemoms tarpines reikia keisti naujomis.

Tarpinių keitimas varikliuose dažniausiai atliekamas, kai pastebimas variklio eksploatacinių skysčių ar dujų nutekėjimas, t. y. aušinimo skysčio, tepalų, kuro, išmetamųjų dujų dėl  tarpinių nesandarumo. Variklyje keičiamos vožtuvų dangtelio,  įsiurbimo ir išmetimo kolektorių, variklio galvutės, karterio, priekinio ir galinio alkūninio veleno riebokšlių korpuso, aušinimo sistemos siurblio ir kitos  tarpinės.

Cilindrų galvutės tarpinė – labiausiai apkrauta variklio dalis. Jos užduotis – atskirti cilindrų galvutę nuo variklio bloko, kad skirtingos terpės (degimo kameros dujos, variklio alyva, aušinimo skystis) būtų izoliuotos tiek nuo išorės, tiek viena nuo kitos variklio viduje.

hrdp_0703_06_z+supercharged_big_block_pontiac_400_engine+head_gasketJau daugybę metų rinkoje yra variklių, pasižyminčių naujomis savybėmis, pvz., dideliu pajėgumu (automobilio tiesioginio įpurškimo dyzelinis variklis), optimizuotu degimo procesu, mažesniu svoriu dėl aliumininės konstrukcijos. Be to, prie teigiamų savybių galima priskirti ir mažesnes kuro sąnaudas, ir ne tokį didelį kiekį į aplinką išskiriamų teršalų. Visa tai užtikrina, kad variklių poveikis aplinkai yra kiek įmanoma mažesnis. Siekiant patenkinti visus šiuos reikalavimus ir variklio patvarumą, prireikė naujos sandarinimo koncepcijos ir technologijos, nes anksčiau naudotos minkštųjų medžiagų metalinės cilindrų galvutės tarpinės šiuos reikalavimus atitiko tik iš dalies.

Paskirstymo diržas

Skirstymo mechanizmo diržai tarnauja ribotą automobilio eksploatavimo laiką. Jie turi būti keičiami tam tikrais intervalais, kuriuos nurodo automobilio gamintojas automobilio instrukcijoje.

Engine Drive System 2Šiuolaikinėje technologijoje DSM dirželis gali tarnauti net iki 250 000 km. Tačiau tam reikalinga, kad būtų nepriekaištinga švara, t,y. apsaugota nuo dulkių, vandens, tepalų. Keičiant dirželį, tuo pačiu metu reikia keisti ir jo darbą lemiančias dalis: tempiklius, atraminius guolius, aušinimo sistemos siurblius hidraulinius įtempėjus, dantytus skriemulius, kurie tiesiogiai liečiasi su dirželiu, nes jų tarnavimo laikotarpis yra paskaičiuotas gamintojų tiek, kiek tarnauja dirželis.

Nutrūkęs veikiančiame variklyje skirstymo dirželis gali labai pakenkti varikliui.

KADA REIKIA KEISTI PASKIRSTYMO AR PAGRINDINĮ DIRŽĄ?

Paskirstymo diržo keitimas privalomas, jei jūsų automobilis pirktas ne naujas! Automobilių pardavėjai dažnai teigia, kad ką tik pakeisti visi dirželiai ir filtrai. Nenorime komentuoti, ar visada jie būna teisūs. Spręskite patys. Jeigu nesate tuo įsitikinę – geriau pasikeiskite. Mes galėsime savo atliktam darbui suteikti garantiją o jūs važinėsite saugiai. Paskirstymo diržo keitimo intervalas kiekvienam automobilio modeliui yra skirtingas. Taigi pakeitus diržą, į jūsų automobilio serviso knygelę pažymėsime apie atliktus darbus ir kilometražą. Nepamirškime, kad kilometražas nevisada atspindi variklio darbo laiką. Jeigu važinėjate mieste, rekomenduojama paskirstymo diržą keisti kiek ankščiau, juk stovint kamščiuose variklis taip pat dirba ir pagrindinis diržas sukasi. Visada , keičiant paskirstymo diržą, rekomenduojame pakeisti ir kitus dirželius – vairo stiprintuvo , generatoriaus, kondicionieriaus. Darbas papildomai nekainuos, pirksite tik dirželius.

Oro filtro keitimas

car-filterOro filtro keitimas pagal automobilių gamintojų rekomendacijas privalomas kas 12 mėnesių arba 15000 km, priklausomai nuo to, kas pirma pasiekiama, rida ar laikas. Ore, tiekiamame į degiojo mišinio ruošimo įrenginį, turi būti kuo mažiau mechaninių priemaišų, nes jos, patekusios į cilindrus, didina dilimą.

Nešvarus oro filtras gali sukelti tam tikrus efektus:

Gali padidėti kuro sąnaudos;
Variklis gali blogai, „netolygiai‘ dirbti;
Gali žymiai sumažėti variklio tarnavimo laikas.

Žvakių keitimas

Dyzeliniuose varikliuose žvakės atlieka kitokią funkciją nei benzininiuose. Dyzeliniuosekuras yra kaitinamas iki tam tikros temperatūros, o benzininiuose uždegamas kibirkštimi. Senstant kaitinimo žvakėms, jos pradeda kaisti silpniau arba užtrunka ilgiau įkaisti, todėl blogėja jų savybės ir automobilis vedasi prasčiau, o esant šaltesniam orui gali ir visai neužsivesti. Rekomenduojame pasitikrinti prieš kiekvieną žiemą.

foto_34Kaitinamosios žvakės – neatskiriama dyzelinio variklio paleidimo sistemos dalis. Tai jos leidžia užvesti variklį greitai ir be didelių sunkumų. Vos įjungus degimą ir prietaisų skydelyje pasirodžius spiralės simboliui, per kaitinamąją žvakę ima tekėti elektros srovė. Ji per keletą sekundžių įkaitina variklio cilindrų degimo kamerose esančių žvakių galus iki 1000 °C. Kamera nėra didelė , todėl greitai įkaista. Spiralės simbolis užgęsta. Tik tada galima jungti starterį ir paleisti variklį, net jei lauke neigiamoji temperatūra. Kai kaitinamosios žvakės neveikia, dyzelinį variklį užvesti sudėtinga ir esant teigiamai temperatūrai. Dabar gaminamos naujos kartos kaitinamosios žvakės, turinčios keraminį kaitinamąjį elementą. Elementas per kelias sekundes įkaista iki 1300 laipsnių ir dyzelinį variklį galima paleisti esant labai žemoms temperatūroms. Jei lauke teigiamoji temperatūra, elementas išsijungia. Dar vienas šios žvakės pranašumas – kai reikia, jos galima kurį laiką neišjungti net veikiant varikliui. žiemą šaltas dyzelinis variklis dirba neritmingai, o jei į cilindrus patenka nepakankamai įkaitęs oras, variklis ilgokai trūkčioja, nepasiekia visos galios. Kaitinamoji žvakė, kai veikia ilgiau negu reikia tik varikliui užvesti, degimo kameroje padeda palaikyti aukštą temperatūrą. Tada degalai geriau sudega, o variklis dirba ritmingai ir mažiau rūksta. Kuo aukštesnė temperatūra degimo kameroje, tuo geriau sudega į ją įpurkštas dyzelinas.

grijac_common_rail__xlUždegamoji žvakė benzininiame variklyje sudaryta iš dviejų elektrodų, tarp kurių yra 0,6–0,9 mm tarpelis, plieninio korpuso, keraminio izoliatoriaus. Varžtas ir centrinis elektrodas sujungti elektrai laidžiu stiklo lydiniu. Centriniai elektrodai gaminami iš siliciu, nikeliu, magniu legiruoto plieno. Kad būtų pagerintas šilumos nutekėjimas, elektrodai gali turėti varinę šerdį. Taip pat kad būtų prailgintas žvakės tarnavimo laikas, elektrodų gamybai naudojamas sidabras ar platina. Žvakės benzininiuose varikliuose keičiamos reguliaraus techninio aptarnavimo metu maždaug kas 25000 km.

Sankabos remontas ir keitimas

Mechaninė pavarų dėžė atlieka šias funkcijas:

Priklausomai nuo automobilio apkrovos keičia sukimo momentą;
Variklio sūkius transformuoja į įvairius važiavimo greičius;
Keičia varančiųjų ratų sukimosi kryptį;
Esant tuščiai eigai atjungia variklį nuo varančiųjų ratų.

toyota-gt86-61823627Mechaninių pavarų dėžių techninė priežiūra yra minimali. Reikia stebėti, kad per radialiuosius sandariklius neprasiskverbtų alyva,  važiuojant arba stovint automobiliui su paleistu varikliu nebūtų girdėti pašalinių garsų. Reikia kontroliuoti alyvos lygį ir keisti ją gamintojo nurodytais intervalais. Dažniausiai yra naudojama transmisinė alyva, tačiau yra išimčių, kai naudojama variklinė ar alyva, skirta automatinėms pavarų dėžėms. Keičiant alyvą ji turi atitikti pavarų dėžę  pagaminusios gamyklos nustatytus reglamentus.

Pavarų dėžės temperatūra keičiant tepalus turi būti tokia, kokia numatyta reikalavimuose. Reikia paveržti varžtus ir laikytis gamintojo nurodyto užveržimo momento.

automatine-dezePavarų dėžėje sudyla krumpliaračiai, lūžta jų krumpliai, susidėvi guoliai ir jų lizdai, velenėlių išdrožos, sinchronizatoriai, susidėvi pavarų perjungimo mechanizmo fiksatoriai, lūžta jų spyruoklės. Dėl šių gedimų pavarų dėžėje girdimi pašaliniai garsai, labai ūžia, pavaros pačios išsijungia ir jas sunku įjungti. Kai yra nesandarūs pavarų dėžės sandarikliai, gali ištekėti alyva. Tada pavarų dėžė kaista ir gali visiškai subyrėti krumpliaračiai.

Radialieji sandarikliai turi būti sumontuoti taip, kad sandarinimo vieta būtų nukreipta į alyvos pusę. Kad montuojant sandarinimo briauna nebūtų pažeista, reikia naudoti kreipimo įvores. Ant veleno neturi būti aštrių briaunų.

Mechaninės pavarų dėžės remontas

Mechaninė pavarų dėžė atlieka šias funkcijas:

Priklausomai nuo automobilio apkrovos keičia sukimo momentą;
Variklio sūkius transformuoja į įvairius važiavimo greičius;
Keičia varančiųjų ratų sukimosi kryptį;
Esant tuščiai eigai atjungia variklį nuo varančiųjų ratų.

toyota-gt86-61823627Mechaninių pavarų dėžių techninė priežiūra yra minimali. Reikia stebėti, kad per radialiuosius sandariklius neprasiskverbtų alyva,  važiuojant arba stovint automobiliui su paleistu varikliu nebūtų girdėti pašalinių garsų. Reikia kontroliuoti alyvos lygį ir keisti ją gamintojo nurodytais intervalais. Dažniausiai yra naudojama transmisinė alyva, tačiau yra išimčių, kai naudojama variklinė ar alyva, skirta automatinėms pavarų dėžėms. Keičiant alyvą ji turi atitikti pavarų dėžę  pagaminusios gamyklos nustatytus reglamentus.

Pavarų dėžės temperatūra keičiant tepalus turi būti tokia, kokia numatyta reikalavimuose. Reikia paveržti varžtus ir laikytis gamintojo nurodyto užveržimo momento.

automatine-dezePavarų dėžėje sudyla krumpliaračiai, lūžta jų krumpliai, susidėvi guoliai ir jų lizdai, velenėlių išdrožos, sinchronizatoriai, susidėvi pavarų perjungimo mechanizmo fiksatoriai, lūžta jų spyruoklės. Dėl šių gedimų pavarų dėžėje girdimi pašaliniai garsai, labai ūžia, pavaros pačios išsijungia ir jas sunku įjungti. Kai yra nesandarūs pavarų dėžės sandarikliai, gali ištekėti alyva. Tada pavarų dėžė kaista ir gali visiškai subyrėti krumpliaračiai.

Radialieji sandarikliai turi būti sumontuoti taip, kad sandarinimo vieta būtų nukreipta į alyvos pusę. Kad montuojant sandarinimo briauna nebūtų pažeista, reikia naudoti kreipimo įvores. Ant veleno neturi būti aštrių briaunų.

Pusašių ir jų šarnyrų keitimas

Pusašių paskirtis – perduoti sukimo momentą iš pavarų dėžės į automobilio ratus priverčiant automobilį judėti. Pusašio šarnyrų paskirtis – perduoti sukimo momentą į ratus nepriklausomai nuo rato kampo kėbulo ir kelio atžvilgiu.

21pusasisPusašio šarnyras yra daug tikslumo reikalaujanti detalė, apsaugota lanksčia gumine apsauga, kuri sutepama grafitiniu tepalu, kad būtų užtikrintas laisvas šarnyro judėjimas, Pusašio šarnyras yra ilgalaikė detalė, tačiau ji gali būti pažeista temperatūrų (šaltu oru guminiai apsauginiai gaubtai sukietėja), mechaninių kliūčių, šiukšlių, kurios suplėšo apsauginę gumą. Tokiu atveju išsilies tepalas ir teršalai (purvas ir drėgmė) pateks į detalės vidų. Atsiras trintis, ko pasekoje , eksploatuojant automobilį, atsiras pusašio ar jo šarnyro gedimas. Jis dažniausiai pasireiškia tokiais požymiais:

Girdisi pusašio šarnyro traškėjimas susukus vairą;
Juntama vibracija automobilio greitėjimo metu;

pusasisAutomobilyje, kuriame variklis išdėstytas skersai, nuo pavarų dėžės iki ratų yra skirtingas atstumas. Toje pusėje, kurioje didesnis atstumas tarp pavarų dėžės ir rato, yra naudojamas tarpinis velenas. Tokia konstrukcija leidžia naudoti vienodo ilgio pagrindinius velenus, ji taikoma daugelyje automobilių, kuriuose yra didelis atstumų tarp pavarų dėžės ir varančiųjų ratų.

Vožtuvų dangtelio tarpinės keitimas

Visų automobilių varikliuose yra  įvairių tarpinių. Tai vožtuvo dangtelio (dangtelių), įsiurbimo ir išmetimo kolektorių, variklio galvutės, karterio, priekinio ir galinio alkūninio veleno riebokšlių korpuso,aušinimo sistemos siurblio ir t.t tarpinės.

imagesEksploatacijos metu dėl įvairių fizinių ir cheminių veiksnių per tam tikrą laiką jos praranda savo savybes ir neatlieka funkcijų-praleidžia tepalą, aušinimo skystį, išmetamąsias dujas. Atsiradus tokioms problemoms tarpines reikia keisti naujomis.

Tarpinių keitimas varikliuose dažniausiai atliekamas, kai pastebimas variklio eksploatacinių skysčių ar dujų nutekėjimas, t. y. aušinimo skysčio, tepalų, kuro, išmetamųjų dujų dėl  tarpinių nesandarumo. Variklyje keičiamos vožtuvų dangtelio,  įsiurbimo ir išmetimo kolektorių, variklio galvutės, karterio, priekinio ir galinio alkūninio veleno riebokšlių korpuso, aušinimo sistemos siurblio ir kitos  tarpinės.

Cilindrų galvutės tarpinė – labiausiai apkrauta variklio dalis. Jos užduotis – atskirti cilindrų galvutę nuo variklio bloko, kad skirtingos terpės (degimo kameros dujos, variklio alyva, aušinimo skystis) būtų izoliuotos tiek nuo išorės, tiek viena nuo kitos variklio viduje.

hrdp_0703_06_z+supercharged_big_block_pontiac_400_engine+head_gasketJau daugybę metų rinkoje yra variklių, pasižyminčių naujomis savybėmis, pvz., dideliu pajėgumu (automobilio tiesioginio įpurškimo dyzelinis variklis), optimizuotu degimo procesu, mažesniu svoriu dėl aliumininės konstrukcijos. Be to, prie teigiamų savybių galima priskirti ir mažesnes kuro sąnaudas, ir ne tokį didelį kiekį į aplinką išskiriamų teršalų. Visa tai užtikrina, kad variklių poveikis aplinkai yra kiek įmanoma mažesnis. Siekiant patenkinti visus šiuos reikalavimus ir variklio patvarumą, prireikė naujos sandarinimo koncepcijos ir technologijos, nes anksčiau naudotos minkštųjų medžiagų metalinės cilindrų galvutės tarpinės šiuos reikalavimus atitiko tik iš dalies.

Paskirstymo diržas

Skirstymo mechanizmo diržai tarnauja ribotą automobilio eksploatavimo laiką. Jie turi būti keičiami tam tikrais intervalais, kuriuos nurodo automobilio gamintojas automobilio instrukcijoje.

Engine Drive System 2Šiuolaikinėje technologijoje DSM dirželis gali tarnauti net iki 250 000 km. Tačiau tam reikalinga, kad būtų nepriekaištinga švara, t,y. apsaugota nuo dulkių, vandens, tepalų. Keičiant dirželį, tuo pačiu metu reikia keisti ir jo darbą lemiančias dalis: tempiklius, atraminius guolius, aušinimo sistemos siurblius hidraulinius įtempėjus, dantytus skriemulius, kurie tiesiogiai liečiasi su dirželiu, nes jų tarnavimo laikotarpis yra paskaičiuotas gamintojų tiek, kiek tarnauja dirželis.

Nutrūkęs veikiančiame variklyje skirstymo dirželis gali labai pakenkti varikliui.

KADA REIKIA KEISTI PASKIRSTYMO AR PAGRINDINĮ DIRŽĄ?

Paskirstymo diržo keitimas privalomas, jei jūsų automobilis pirktas ne naujas! Automobilių pardavėjai dažnai teigia, kad ką tik pakeisti visi dirželiai ir filtrai. Nenorime komentuoti, ar visada jie būna teisūs. Spręskite patys. Jeigu nesate tuo įsitikinę – geriau pasikeiskite. Mes galėsime savo atliktam darbui suteikti garantiją o jūs važinėsite saugiai. Paskirstymo diržo keitimo intervalas kiekvienam automobilio modeliui yra skirtingas. Taigi pakeitus diržą, į jūsų automobilio serviso knygelę pažymėsime apie atliktus darbus ir kilometražą. Nepamirškime, kad kilometražas nevisada atspindi variklio darbo laiką. Jeigu važinėjate mieste, rekomenduojama paskirstymo diržą keisti kiek ankščiau, juk stovint kamščiuose variklis taip pat dirba ir pagrindinis diržas sukasi. Visada , keičiant paskirstymo diržą, rekomenduojame pakeisti ir kitus dirželius – vairo stiprintuvo , generatoriaus, kondicionieriaus. Darbas papildomai nekainuos, pirksite tik dirželius.

Oro filtro keitimas

car-filterOro filtro keitimas pagal automobilių gamintojų rekomendacijas privalomas kas 12 mėnesių arba 15000 km, priklausomai nuo to, kas pirma pasiekiama, rida ar laikas. Ore, tiekiamame į degiojo mišinio ruošimo įrenginį, turi būti kuo mažiau mechaninių priemaišų, nes jos, patekusios į cilindrus, didina dilimą.

Nešvarus oro filtras gali sukelti tam tikrus efektus:

Gali padidėti kuro sąnaudos;
Variklis gali blogai, „netolygiai‘ dirbti;
Gali žymiai sumažėti variklio tarnavimo laikas.

Žvakių keitimas

Dyzeliniuose varikliuose žvakės atlieka kitokią funkciją nei benzininiuose. Dyzeliniuosekuras yra kaitinamas iki tam tikros temperatūros, o benzininiuose uždegamas kibirkštimi. Senstant kaitinimo žvakėms, jos pradeda kaisti silpniau arba užtrunka ilgiau įkaisti, todėl blogėja jų savybės ir automobilis vedasi prasčiau, o esant šaltesniam orui gali ir visai neužsivesti. Rekomenduojame pasitikrinti prieš kiekvieną žiemą.

foto_34Kaitinamosios žvakės – neatskiriama dyzelinio variklio paleidimo sistemos dalis. Tai jos leidžia užvesti variklį greitai ir be didelių sunkumų. Vos įjungus degimą ir prietaisų skydelyje pasirodžius spiralės simboliui, per kaitinamąją žvakę ima tekėti elektros srovė. Ji per keletą sekundžių įkaitina variklio cilindrų degimo kamerose esančių žvakių galus iki 1000 °C. Kamera nėra didelė , todėl greitai įkaista. Spiralės simbolis užgęsta. Tik tada galima jungti starterį ir paleisti variklį, net jei lauke neigiamoji temperatūra. Kai kaitinamosios žvakės neveikia, dyzelinį variklį užvesti sudėtinga ir esant teigiamai temperatūrai. Dabar gaminamos naujos kartos kaitinamosios žvakės, turinčios keraminį kaitinamąjį elementą. Elementas per kelias sekundes įkaista iki 1300 laipsnių ir dyzelinį variklį galima paleisti esant labai žemoms temperatūroms. Jei lauke teigiamoji temperatūra, elementas išsijungia. Dar vienas šios žvakės pranašumas – kai reikia, jos galima kurį laiką neišjungti net veikiant varikliui. žiemą šaltas dyzelinis variklis dirba neritmingai, o jei į cilindrus patenka nepakankamai įkaitęs oras, variklis ilgokai trūkčioja, nepasiekia visos galios. Kaitinamoji žvakė, kai veikia ilgiau negu reikia tik varikliui užvesti, degimo kameroje padeda palaikyti aukštą temperatūrą. Tada degalai geriau sudega, o variklis dirba ritmingai ir mažiau rūksta. Kuo aukštesnė temperatūra degimo kameroje, tuo geriau sudega į ją įpurkštas dyzelinas.

grijac_common_rail__xlUždegamoji žvakė benzininiame variklyje sudaryta iš dviejų elektrodų, tarp kurių yra 0,6–0,9 mm tarpelis, plieninio korpuso, keraminio izoliatoriaus. Varžtas ir centrinis elektrodas sujungti elektrai laidžiu stiklo lydiniu. Centriniai elektrodai gaminami iš siliciu, nikeliu, magniu legiruoto plieno. Kad būtų pagerintas šilumos nutekėjimas, elektrodai gali turėti varinę šerdį. Taip pat kad būtų prailgintas žvakės tarnavimo laikas, elektrodų gamybai naudojamas sidabras ar platina. Žvakės benzininiuose varikliuose keičiamos reguliaraus techninio aptarnavimo metu maždaug kas 25000 km.

NEOAUTO zibintu reguliavimas

NEOAUTO zibintu reguliavimas

ŽIBINTŲ REGULIAVIMAS arba kitaip Šviesų reguliavimas tampa reikalingu dalyku, kai tamsiu paros metu priešais atvažiuojantys vairuotojai pradeda „mirksėti“ šviesomis. Tai reiškiasi, kad kuo skubiau reikia važiuoti į autoservisą.
Autoservisai NEOAUTO Šiauliuose ir Mažeikiuose TIKSLIAI sureguliuos Jūsų automobilio žibintus. Tad patikėkite šį darbą profesionalams.
Autoservisas NEOAUTO, esantis Šiauliuose, Pabalių 66 ir Mažeikiuose, Montuotojų 2 , pateiks Jums keletą patarimų apie automobilių žibintų reguliavimą.
Kaip susireguliuoti žibintus?
Įmanoma ir nusibraižius schemą ant sienos, tačiau jei norite kad Jūsų automobilis atitiktų gamintojo bei techninių apžiūrų centrų reikalavimus, tai galima padaryti tik tiksliu, metrologiškai patikrintu šviesų reguliavimo prietaisu. Autoservisuose „NEOAUTO“ tai atliekama žibintų reguliavimo stendu .
Kokios yra dažniausiai pasitaikančios problemos?
Dažniausiai pasitaikančios problemos – tai korozijos pažeisti žibintų reguliavimo mechanizmai ir varžtai, sulūžę laikikliai, todėl kartais pasitaiko, jog sukinėjant žibinto padėties reguliavimo varžtus, apšvietimo aukštis nesikeičia, todėl tenka keisti sugedusius žibintus kitais.
Mūsų autoserviso NEOAUTO kolektyvas žibintus reguliuoja pagal techninių apžiūrų centrų UAB „Tuvlita“ reikalavimus.

Skambinkite :

Šiauliuose  +37062083611

Mžeikiuose +37061009383

Kuro sistemos gedimai yra sudėtingi ir sunkiai diagnozuojami.
Pagrindinė priežastis dėl ko genda kuro sistema yra prastos kokybės kuras.
Visuomet prieš remontuodami kuro sistemą, būtinai atliekame kompiuterinę diagnostiką, sumažindami eksperimentų kiekį su Jūsų automobiliu, kad išsaugoti remonto kainos riziką.
Pagrindinės kuro sistemos dalys:
1.Kuro bakas
2.Elektrinis kuro siurblys, kuris yra bake. Kuro siurblio paskirtis sukurti slėgį. Suslėgti degalai vamzdeliais tiekiami į įpurškimo sistemą.
3.Kuro filtras
4.Kuro magistralė
5.Kuro slėgio reguliatorius
6.Kuro purkštukai
Kokie būna dažniausi kuro sistemos gedimai:
1.Nepakankamai paduodamas kuras į įpurškimo sistemą;
2.Purkštukai veikia ne visu rėžimu;
3.Į degimo kamerą paduodama per daug arba per mažai oro;
4.Užterštas oro filtras;
5.Klaidingai išmatuojamas deguonies kiekis išmetimo sistemoje – „liamda“ zondo problemos;
6.Klaidingai veikianti šalto variklio paleidimo sistema – sugedęs temperatūros jutiklis „daviklis“;
7.Į degimo kamerą vienu metu paduodamos dujos ir degalai, kai automobilyje yra įrengta dujinė įranga.
Kokie yra kuro sistemos remontai:
Kuro siurblio nuėmimas ir pastatymas, liambda zondo keitimas, katalizatoriaus išėmimas, žvakės tikrinimas ir keitimas, degimo kampo nustatymas, paskirstytojo keitimas, paskirstytojo dangtelio keitimas, paskirstytojo kontaktų reguliavimas, degimo spynelės keitimas, degimo spynelės remontas, kuro bako nuėmimas, plovimas ir pastatymas, kuro filtro keitimas, kuro žarnos keitimas, kuro sistemos sandarinimas, pakaitinimo žvakių keitimas.
vairo kolonėlės remontas

 

Vairavimo sistema sudėtingas mazgas ir šio mazgo tikslas yra perduoti vairo judesį priekiniams ratams. Automobilis lengvai vairuosis jei mazgai gerai dirbs ir vairo kolonėlė ir hidraulinio vairo stiprintuvas.
Bet automobilio eksploatacijos eigoje vairo sistemoje anksčiau ar vėliau ir priklausomai nuo vairavimo įpatumų ir kelio kokybės atsiranda gedimų:
Būtina
1.patikrinti tepalo lygį alyvos bakelyje;
2.patikrinti ar nesumažėjo skysčio slėgis hidraulinėje sistemoje;
3.ar neleidžia skysčio hidraulinis vairo stiprintuvas;
4.ar sandari hidraulinė sistema;
5.ar dėl senėjimo nenusidėvėjo vairo stiprintuvo žarnos ir ar neleidžia skystį;
6.ar hidraulinio skystis neprasisunkimas iš po guminių vairo kolonėlės gaubtų;
7.ar neužterštas hidraulinis skystis, dėl ko gali patekti į sistemą oro;
8.ar nestringa vairo pavara;
9.kaip blogai veikia vairas kraštinėse padėtyse.
NEOAUTO autoservise vairo mechanizmo remontas atliekamas kokybiškai ir automechanikai nustatys hidraulinės vairo sistemos gedimus ir pasiūlys vairo kolonėlės ,hidraulinių žarnų, stiprintuvo pašalinimo būdus.
Vairo kolonėlių ir stiprintuvų remonto metu mazgai išardomi, pašalinama korozija, išplaunami, dedami nauji riebokšliai, guminiai sandarinimo žiedai. Sudilusios hidraulinės žarnos keičiamos naujomis.
Visiems darbams suteikiama 12 mėnesių garantija.

Vairo traukės antgalio keitimas

Vairo mechanizmas yra iš labiausiai įtakojančių Jūsų saugumą elementų, todėl vairo mechanizmą būtina išlaikyti tvarkingą.
Nestabilus automobilis kelyje – pirmas „pavargusios“ automobilio pakabos požymis. Jei pajutote, kad automobilis nėra stabilus ar girdite bildėjimą iš automobilio priekinių ratų, suskubkite pasitikrinti automobilio pakabą ir vairo mechanizmą.
Kokie dažniausiai pasitaikantys vairo mechanizmo gedimai :
Apsauginių vairo traukių gumų plyšimas ir keitimas
Judančios dalys be abejonės yra tepamos specialiais skysčiais ir saugomos nuo išorinės drėgmės, žvyro ir purvo apsauginių gumų dėka. Apsauginės vairo traukių gumos dengia vairo kolonėlės traukes. Jų paskirtis yra išlaikyti ratus vienodame lygyje automobiliui judant aukštyn ir žemyn. Jos sudarytas iš metalo ir metalinio obuolio jo viduje – apskritimo kuris privalo stabdžiai judėti judant vairo kolonėlės traukėmis.
Vairo traukių keitimas
Jei laiku nepastebima ir suplyšo vairo traukės guma ir pilna vandens ir žvyro, tai ko pasekoje ji išsiklibino ir priekinis ratas turi didelį laisvumą, o važiuojant didesniu nei 100 km/h greičiu, automobilis tapo nestabilus kelyje ir kelia tiesioginę grėsmę Jums ir Jūsų keleivių saugumui. Tokios būklės vairo traukė bildi važiuojant per smulkias duobutes mieste. Būtina keisti vairo traukę.
Vairo mechanizmas yra svarbus jūsų automobilio saugumą užtikrinantis elementas – patariame šioje vietoje negailėti ir visuomet turėti patikimą, tvarkingą ir stabilų kelyje automobilį.
Jei įtariate vairo traukių ar matote suplyšusią apsauginę gumą – pasikeiskite ją tol, kol nevėlu ir tol, kol patekęs purvas nesugadino vairo traukės.

Back to top